بهترین اپلیکیشن‌های کتاب آنلاین

ما در این مطلب بهترین اپلیکیشن‌های کتاب آنلاین را معرفی می‌کنیم و شما با چند کلیک ساده می‌توانید با خدمات آنها آشنا شوید و آن‌ها را با دکمه مقایسه، بررسی کنید.

ما ایرانی‌ها کمتر به خواندن کتاب عادت داریم به طوریکه یکی از پایین‌ترین میانگین‌های زمان مطالعه کتاب در دنیا به مردم ایران اختصاص دارد. بر عکس کتاب خواندن‌مان حسابی سرمان در گوشی‌های هوشمند است.

سال‌هاست که گوشی موبایل به عضوی از بدن ما تبدیل شده است.

همه ما از هنگامی که از خواب بیدار می‌شویم تا زمانی که به خواب می‌رویم گوشی موبایل همراهمان است.

با این عادت،  چه بهتر که استفاده مفیدتری از گوشی داشته باشیم و به صورت آنلاین کتاب دانلود کنیم و بخوانیم. ما در این مقاله به شما 4 سایت و اپلیکیشن کتاب آنلاین را معرفی می‌کنیم و شما با چند کلیک ساده می‌توانید با خدمات آن آشنا شوید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که روزها به دنبال کتابی باشید و نتوانید آن را در مغازه‌ها و فروشگاه‌های کتاب فروشی پیدا کنید و زمان زیادی را پشت ترافیک برای رفتن به این مغازه‌ها از دست داده باشید. این تمام ماجرا نیست حتی ممکن است هزینه‌های زیادی را برای کتاب‌های فیزیکی پرداخت کرده باشید که انگیزه مطالعه را از شما سلب کرده باشد.

اگرچه کتاب‌های  فیزیکی چاپ شده با جلدهای طراحی شده به دلیل اصالت و احساس در دست داشتن یک کتاب واقعی برای بسیاری از علاقه‌مندان کتاب جذاب‌تر است، اما کتاب‌های الکترونیکی از نظر سهولت حمل در هر ساعت و هر کجا بسیار کاربردی‌تر هستند و از نظر حفظ منابع طبیعی و عدم مصرف کاغذ می‌توانند مفیدتر باشند.

برای تهیه کاغذ کتاب درختان زیادی بایستی قطع شود تا کتاب چاپ شده به موسسات انتشاراتی و کتابفروشی‌ها برسد و این روال نادرست از دیرباز تاکنون وجود داشته اما با ورود کتاب‌های آنلاین یکی از مهمترین دغدغه دوستداران و علاقمندان محیط زیست در این مورد کاسته شده که به دنبال آن دیگر نیازی به قطع میلیون‌ها اصله درخت نیست.

مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های کتاب آنلاین

دسترسی آسان: دسترس‌پذیری دانش و اطلاعات در دنیای امروز، یکی از آرزوهای بزرگ بشر است. این برنامه‌ها سعی می‌کنند بدون نقض قوانین مالکیت مادی و معنوی، در راستای برآوردن این آرزو حرکت کنند.

مطالعه کتاب‌های دانلود شده بدون نیاز به اینترنت: شما می‌توانید در حالت آنلاین کتاب‌های مورد نظرتان را دانلود کنید تا بتوانید در زمان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارید به راحتی کتاب‌های خود را بخوانید.

ذخیره کتاب‌های دانلود شده: شما بعد از دانلود هر کتاب به راحتی می‌توانید تمامی کتاب‌های قبلی را در آرشیو خود در این اپلیکیشن‌ها ذخیره داشته باشید.

مدیریت زمان و مکان در خرید کتاب: با استفاده از این اپلیکیشن‌ها دیگر نیازی نیست که ساعت‌ها برای خرید زمان بگذارید و یا مسافت‌های طولانی را برای پیدا کردن کتاب مورد نظر در کتاب‌فروشی‌ها صرف کنید.

حمل آسان: حمل کتاب‌های چاپ شده دشوار است. شما به کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید در تلفن همراه‌تان، کتابخانه بزرگی از نسخه‌های دیجیتالی کتاب‌ها تهیه کرده و در هر زمان و مکانی به آنها دسترسی داشته باشید.

دوستدار محیط زیست: با استفاده از کتاب‌های آنلاین دیگر نیازی به قطع درختان برای تهیه کاغذ نیست و اینگونه به محیط زیست احترام گذاشته‌اید.

مقرون به صرفه‌تر: به کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید نسخه الکترونیکی کتاب‌ها را با قیمت مناسبتری نسبت به کتاب‌های چاپ شده خریداری کنید به طوریکه به جای بهای یک نسخه چاپی کتاب می‌توانید چند کتاب الکترونیکی در این اپلیکیشن‌ها دریافت کنید.

پشتیبانی: بعضی از این اپلیکیشن‌ها با ارائه خدمات پشتیبانی به کاربران پاسخگوی سوالات آنها هستند.

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های کتاب آنلاین

ما برای انتخاب بهتر شما، در دسته دانش و مهارت سایت “دنبال چی”، 4 تا از بهترین اپلیکیشن‌‌های کتاب آنلاین را معرفی کرده‌ایم. شما می‌توانید در این صفحه علاوه بر مقایسه و آشنایی با اپلیکیشن‌ها، در صورت داشتن تجربه استفاده، به آنها امتیاز دهید و نظر مثبت و منفی خود را درباره آنها ثبت کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های کتاب آنلاین

اپلیکیشن نوار

اپلیکیشن نوار یک اپلیکیشن فرهنگی جامع و کامل است که ارائه دهنده طیف گسترده ای از جدیدترین و بهترین  کتاب های صوتی، پادکست و سریال صوتی (قصه های هزار و یک شب) ایرانی و خارجی است که به صورت اختصاصی برای کاربران ایرانی طراحی شده است.

برای دسترسی به محتواهای صوتی این اپلیکیشن تنها کافی است در آن ثبت نام کرده و آثار مورد علاقه خود را با پرداخت مبلغی بسیار پایین تر از کتاب های فیزیکی و به صورت کاملا قانونی خریداری نمایید.

آی‌قصه

آی‌قصه، اپلیکشن کودک و تولیدکننده قصه صوتی و لالایی کودکانه و قصه تعاملی و داستان هوش مصنوعی، و کتاب قصه کودک و کتاب داستان نوجوانان و تولید برنامه عروسکی با هدف سرگرم‌سازی و پرورش خلاقیت کودک و نوجوانان و گسترش و اشاعه زبان فارسی برای همه کودکان و فارسی‌زبانان ایران و افغانستان و جهان است.

ایده اصلی آی قصه را امید ترابی به پوریا عالمی داد. داستانش هم خیلی جالب و بامزه است. امید یک مدیر در یک شرکت آی‌تی است که هر شب برای دخترش باران قصه می‌خواند. باران اما یک روز به امید می‌گوید: بابا! این قصه‌ها تکراری شده! قصه جدید تعریف کن! امید هم کلی کتاب ورق زد و کلی در اینترنت چرخید و چند قصه جدید پیدا کرد. اما باران بعد از چند وقت دوباره به امید گفت: بابا! این قصه‌ها تکراری شده! قصه جدید تعریف کن! اما دیگر قصه‌ی جدیدی توی اینترنت و کتاب داستان نبود که امید پیدا کند! پس یک روز آمد پیش پوریا و گفت: چی کار کنیم؟ پوریا هم گفت: بیا آی قصه راه بیندازیم! اصلا فکر کنیم قصه‌ها تمام شده. آن وقت چی؟ پس ما توی آی قصه باید یک عالم قصه و نقاشی و شعر و موسیقی برای کودک و نوجوان و بچه ها بنویسیم و بسازیم. این‌طوری شد که آی قصه شروع شد.

فیدیبو

فیدیبو می‌کوشد با گستره‌ای از کتاب‌ها و مجلات متنوع برای طیف وسیعی از کاربران تجربه فوق‌العاده خریدکتاب و خواندن آن در دستگاه‌های هوشمند را فراهم کند. در فیدیبو با خرید کتاب از بهترین ناشران ایرانی در موضوعات مختلف، کاربران می‌توانند در اپلیکیشن کتابخانه‌ای‌ شخصی برای خود بسازند و از امکانات منحصر به فرد آن استفاده کنند.

فیدیبو بعد از خرید کتاب، با تیم پشتیبانی همیشه پاسخگوی کاربران محترم خواهد بود. با دانلود هزاران کتاب صوتی، کتاب دانشگاهی، شعر عاشقانه، رمان عاشقانه ، مادر و کودک و پادکست از فیدیبو، خواندن کتاب را به گونه ای متفاوت تجربه کنیم.

طاقچه

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی، رمان و داستان، کتاب‌های تاریخی، کتاب فلسفی و هزاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

یکی از وظایف طاقچه آن است که با استفادۀ از سازوکارهای ماشینی و هوش مصنوعی، کتاب‌های موردعلاقۀ شما را بشناسد و بر اساس آنها، پیشنهادی دلخواه شما بدهد. در طاقچه سامانه‌ای به نام«گلدون»مسئولیت تنظیم چنین پیشنهادهایی را برعهده دارد.

امتیاز دهید
نظر دهید

پاسخ دهید

شانزده + هفت =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0