چگونه هوش مصنوعی ماهیت جست‌وجوی پیام‌های جیمیل را در گوشی تغییر می‌دهد؟

جست و جو‌های جیمیل با ارائه یک ویژگی جدید مرتبط با هوش مصنوعی برای کاربران گوشی‌های هوشمند توسط گوگل دقیق‌تر می‌شوند.

Alphabet  در یک پست وبلاگی اعلام کرد که کاربران تلفن همراه جیمیل به زودی هنگام جست و جوی پیام‌های قدیمی یا پیوست‌ها در برنامه Gmail خود، بخش “نتایج برتر” را مشاهده خواهند کرد.

بخش نتایج برتر توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشینی گوگل ارائه می‌شود که به گفته این شرکت از یک عبارت جست و جو، برخی ایمیل‌های اخیر و سایر «عوامل مرتبط» با هدف یافتن آنچه کاربر به دنبال آن است، استفاده می‌کند.

گوگل در وبلاگ خود اعلام کرد که این ویژگی «تقاضا زیادی دارد» و ظرف دو هفته آینده برای همه کاربران تلفن جیمیل عرضه خواهد شد.

در این پست فقط به نسخه موبایل جیمیل اشاره شده است، بنابراین مشخص نیست که آیا ویژگی Top Hits به نسخه مبتنی بر مرورگر اضافه خواهد شد یا خیر.

شاید این ویژگی جدید آخرین نمونه از تعهد اخیر گوگل برای وارد کردن هوش مصنوعی به محصولات خود باشد.

این غول جست و جو در کنفرانس توسعه دهندگان I/O خود آن قدر ویژگی‌ها و خدمات جدید هوش مصنوعی را اعلام کرد که برخی از کارمندان به شوخی در مورد این که چقدر مدیران در طول این رویداد از “هوش مصنوعی” نام برده اند، شوخی کردند.

انتشار نرم افزار هوش مصنوعی محبوب OpenAI ChatGPT در نوامبر باعث ایجاد موجی از پیشرفت‌ها و تزریق پول نقد به هوش مصنوعی مولد شد.

همچنین، در اوایل سال جاری، گزارش‌ها حاکی از آن بود که گوگل در حال رسیدن به ChatGPT است و در نهایت یک ربات چت هوش مصنوعی به نام Bard راه‌اندازی کرد که ظاهراً در آینده در فایل جست و جوی آن ادغام خواهد شد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

نظر دهید

پاسخ دهید

چهار + نوزده =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0