پیش سفارش آیفون ۱۵ از جمعه آغاز می‌شود/ رونمایی از سری نهم ساعت‌های اپل

در حالیکه اپل روز سه‌شنبه از سری نهم ساعت‌های خود رونمایی کرد، از امکان پیش سفارش آیفون ۱۵ در سراسر دنیا از روز جمعه ۱۵ سپتامبر خبر داد و این گوشی‌ها از روز ۲۲ سپتامبر در دسترس عموم خواهند بود.

رویداد معرفی آیفون و ساعت‌های جدید اپل در دفتر مرکزی این غول تکنولوژی در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار شد. علاقمندان همچنین می‌توانستند همزمان با برگزاری این رویداد، ویدیوی معرفی محصولات جدید اپل را از طریق سایت این شرکت و اپلیکیشن تلویزیون اپل مشاهده کنند.

قیمت آیفون ۱۵ در آمریکا از ۷۹۹ دلار، مدل پلاس از ۸۹۹ دلار، مدل پرو از ۹۹۹ دلار و قیمت مدل پرومکس آیفون ۱۵ از ۱۱۹۹ دلار آغاز خواهد شد.

قیمت اعلام شده، بهای فروش آن در خاک ایالات متحده آمریکا است و در دیگر کشورها متفاوت خواهد بود. بطور مثال قیمت پایه آیفون ۱۵ در فرانسه از ۹۶۹ یورو و قیمت مدل پایه آیفون ۱۵ پرومکس در این کشور از ۱۴۷۹ یورو آغاز می‌شود.

امکانات جدید ساعت اپل

اپل روز سه‌شنبه ساعت‌های جدید خود را معرفی کرد. این ساعت‌ها با ویژگی «ضربه دوگانه» از مدل‌های قبلی متمایزند، به طوری که با ضربه دادن دو بار به ساعت، می‌توانید به تماس‌ها پاسخ دهید و بدون لمس صفحه ساعت کار کنید.

جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیات اپل، گفت: “این ساعت‌ها از یادگیری ماشینی برای تشخیص تغییرات کوچک در جریان خون در هنگام ضربه دادن دو بار به ساعت استفاده می‌کنند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد دست دیگر را آزاد کنند و از آن برای انجام کارهای دیگر مانند راه‌بردن سگ یا نوشیدن قهوه استفاده کنند.”

ساعت اپل اولترا ۲ از ویژگی‌های جدیدی برای غواصی و دوچرخه‌سواری استفاده می‌کند و دارای صفحه نمایشی بسیار شفاف است.

قیمت سری ۹ ساعت‌های اول از ۳۹۹ دلار در آمریکا (۴۴۹ یورو در فرانسه) شروع می‌شود و مدل‌های اولترا ۲ از ۷۹۹ دلار در آمریکا (۸۹۹ یورو در فرانسه) قابل خرید هستند. این ساعت‌ها از تاریخ ۲۲ سپتامبر به بازار عرضه می‌شوند.

لیزا جکسون، مدیر امور محیط‌زیستی اپل، اعلام کرده است که اپل دیگر از چرم طبیعی در محصولات خود استفاده نخواهد کرد و به جای آن از منسوجاتی با عنوان “Fine Woven” که شبیه به جیر است، استفاده می‌کند.

این معرفی محصولات جدید اپل در حالی صورت گرفته که بیش از نیمی از فروش این شرکت در سال گذشته مربوط به آیفون بوده است.

قابلیت‌ها و تغییرات جدید آیفون ۱۵

آیفون ۱۵، با ویژگی‌های جدیدی که به آن اضافه شده است، به نظر می‌آید که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. این گوشی‌ها شفاف‌تر از مدل‌های پیشین هستند و دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی هستند. همچنین از کبالت ۱۰۰ درصد قابل بازیافت در باتری استفاده شده است.

یکی از ویژگی‌های برجسته آیفون ۱۵ ارتباط ماهواره‌ای آن است که به منظور درخواست کمک در جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و با همکاری انجمن اتوموبیل آمریکا (AAA) تدارک دیده شده است.

تغییر مهم دیگر در آیفون ۱۵ درگاه شارژ آن است. اپل تصمیم به استفاده از کابل یو‌اس‌بی سی برای شارژ گوشی‌های جدید خود گرفته است. این تغییر قانونی است که اتحادیه اروپا به عنوان استاندارد شارژر مشترک تصویب کرده است.

درگاه‌های یواس‌بی سی جدید روی مدل‌های آیفون ۱۵ پرو امکان ضبط ویدیوهای با کیفیت بالا را مستقیماً بر روی هارددیسک فراهم می‌کنند.

پردازشگر مدل‌های آیفون ۱۵ از پردازشگر A۱۶ بیونیک استفاده می‌کند که در مدل آیفون ۱۴ پرو هم استفاده شده بود. اما مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرومکس از پردازشگر جدید شش هسته‌ای A۱۷ پرو استفاده می‌کنند که سریع‌تر از مدل A۱۶ بیونیک است.

آیفون ۱۵ پرومکس به عنوان بزرگترین آیفون تولیدی اپل با صفحه ۶.۷ اینچی ارائه شده است و دارای لنز دوربین جدید و قابلیت زوم اوپتیکال بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی است.

یکی از ویژگی‌های دیگر آیفون ۱۵ پرو توانایی ضبط “ویدیوهای فضایی” است که با استفاده از دو دوربین خود می‌تواند ویدیوهای سه‌بعدی را ضبط کند. این ویدیوها قابل نمایش در هدست واقعیت ترکیبی اپل با عنوان “ویژن پرو” هستند.

اپل همچنین از یادگیری ماشینی برای تشخیص افراد در عکس‌ها استفاده می‌کند، که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر را به پورتره تبدیل کنند.

آیفون ۱۵ در رنگ‌های سفید، مشکی، صورتی، سبز و زرد در بازار عرضه می‌شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز دهید
نظر دهید

پاسخ دهید

هجده − شش =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0