ترفند پنهان کردن برنامه‌ها در اندروید

مخفی کردن برنامه‌های خصوصی راهی مناسب برای افزودن لایه امنیتی اضافی به قفل صفحه نمایش گوشی هوشمند یا احراز هویت بیومتریک است.

برخی از برنامه ها برای کاربران مهم هستند و بنابراین پنهان کردن آنها می تواند گزینه ای برای محافظت از برنامه های خاص باشد.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در گوشی سامسونگ

همه گوشی های سامسونگ به شما امکان می دهند برنامه های نصب شده را از کشوی برنامه پنهان کنید. این فرآیند نیز نسبتاً ساده است.روی یک ناحیه خالی در صفحه اصلی دستگاه سامسونگ خود به مدت طولانی فشار دهید. از منویی که در پایین ظاهر می شود، روی تنظیمات ضربه بزنید.به پایین پیمایش و «Hide apps on Home and Apps screens» را انتخاب و سپس، برنامه های مدنظر خود را انتخاب کنید.برای اعمال تغییرات روی Done ضربه بزنید.اکنون خواهید دید که تمام برنامه هایی که انتخاب کرده اید از کشوی برنامه گوشی گلکسی شما ناپدید شده اند.نکته خوب در مورد پیاده سازی این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ این است که برنامه مخفی حتی با جستجو در بین برنامه‌ها هم نمایش داده نمی شود. با این حال، آنها در Settings > Apps ظاهر می‌شوند.

برنامه های اندروید را غیرفعال کنید تا مخفی شوند

در تلفن‌هایی مانندGoogle Pixel 8، هیچ گزینه اصلی برای مخفی کردن برنامه وجود ندارد. برای رسیدن به این هدف، می‌توانید از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید یا آن را غیرفعال کنید تا از کشوی برنامه پنهان شود.تنها نکته این است که این روش فقط برای برنامه های سیستمی که از قبل روی گوشی شما نصب شده اند کار می کند و با استفاده از مراحل زیر نمی توانید برنامه هایی را که از پلی استور دانلود کرده اید پنهان کنید.کشوی برنامه را باز کنید و به برنامه ای که می خواهید مخفی کنید بروید.انگشت خود را روی نماد برنامه نگهدارید و اطلاعات برنامه را از منوی زمینه انتخاب کنید. از طرف دیگر، می‌توانید به Settings > Apps بروید و روی نام برنامه از این فهرست ضربه بزنید.روی Disable ضربه بزنید و با زدن روی Disable app از کادر محاوره ای که ظاهر می شود، اقدام خود را تأیید کنید.با این کار برنامه از کشوی برنامه گوشی اندرویدی شما پنهان می شود. نکته منفی این است که نمی توانید از برنامه استفاده کنید مگر اینکه آن را دوباره فعال کنید.

نحوه مخفی کردن برنامه های اندروید با استفاده از Nova Launcher

اگر راه‌انداز پیش‌فرض دستگاه اندرویدی شما گزینه پنهان کردن برنامه‌های نصب شده را ارائه نمی‌دهد، باید از یک برنامه شخص ثالث مانند نوا استفاده کنید. نوا لانچر را نصب و آن را به عنوان راه‌انداز پیش‌فرض در دستگاه اندرویدی خود تنظیم و مراحل زیر را دنبال کنید:روی یک ناحیه خالی از صفحه اصلی به مدت طولانی ضربه زده و تنظیمات را انتخاب کنید.گزینه App drawer را انتخاب و به پایین اسکرول کنید.روی Hide apps در زیر دسته برنامه ها ضربه بزنید.لیستی از تمام برنامه های موجود در دستگاه شما ظاهر می شود. برنامه‌ مدنظر خود را انتخاب کنید. این روش محدودیت خاص خود را دارد و با جستجوی داخلی برنامه ها را نمایش می دهد.همچنین می‌توانید فهرست برنامه مخفی را در Settings > Apps پیدا کنید.اگر صاحب گوشی وان پلاس هستید، برای مخفی کردن برنامه‌ها به راه‌انداز شخص ثالث نیاز ندارید. OxygenOS OnePlus یک گزینه بومی برای مخفی کردن برنامه ها ارائه می دهد و می توانید برای امنیت بیشتر از برنامه های مخفی با رمز عبور محافظت کنید.

از مایکروسافت لانچر برای مخفی کردن برنامه های خود استفاده کنید

مایکروسافت لانچر به شما امکان می دهد برنامه ها را در دستگاه اندروید خود مخفی کنید. در مقایسه با نوا لانچر، اجرای مایکروسافت لانچر برای مخفی کردن برنامه های نصب شده برتر است، زیرا می توانید از آنها با رمز عبور محافظت کنید.روی یک ناحیه خالی از صفحه اصلی خود طولانی ضربه بزنید. سپس از منوی باز شده روی Launcher Settings ضربه بزنید.به Home screen > Hidden apps بروید.روی Hide apps ضربه بزنید و برنامه های مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، روی Done ضربه بزنید.اکنون به منوی برنامه های مخفی بازگردید و روی نماد تنظیمات در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.برای محافظت از برنامه های مخفی رمز عبور را فعال کنید.اگر می‌خواهید برنامه‌های مخفی خود را به سرعت مشاهده کنید، Quick access in dock را روشن کنید.اکنون می‌توانید دو بار انگشت خود را روی داک به سمت بالا بکشید تا یک پنل مخفی با دسترسی به برنامه‌های مخفی ظاهر شود. اگر محافظت با رمز عبور فعال باشد، ابتدا باید پین 4 رقمی را وارد کنید.

مزایا و معایب پنهان کردن برنامه ها در اندروید

پنهان کردن یک برنامه در دستگاه اندروید شما از نمایش آن در کشوی برنامه جلوگیری می کند. گاهی اوقات، برای باز کردن برنامه های مخفی، باید به کشوی برنامه های مخفی دیگری دسترسی داشته باشید.برخی از تلفن ها فقط به شما اجازه می دهند برنامه ها را مخفی کنید و هیچ راهی برای دسترسی مجدد به آنها ارائه نمی دهند، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می دهند برنامه های مخفی را قفل کنید تا مطمئن شوید دسترسی به آنها آسان نیست.اگر دستگاه اندرویدی شما دارای نرم افزارهای bloatware از پیش نصب شده است که غیرفعال نمی شوند، می توانید آنها را از کشوی برنامه پنهان کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های بانکی، مدیر رمز عبور و سایر برنامه‌هایی که حاوی اطلاعات حساس هستند را برای امنیت بیشتر مخفی کنید.
/فارس
امتیاز دهید
نظر دهید

پاسخ دهید

پنج × یک =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0