هوش مصنوعی در برنامه‌های گوگل چه تغییراتی ایجاد می‌کند؟

گوگل، فناوری‌های هوش مصنوعی را به سرویس‌های جیمیل، موتور جست‌وجو، گوگل فوتوز و گوگل مپ اضافه کرده است.

گوگل پلتفرم مکالمه هوش مصنوعی “Bard” را در رقابت با پلتفرم چت GPT رقیب مایکروسافت در ۱۸۰ کشور معرفی کرده است و در عین حال توانایی این پلتفرم برای ایجاد محتوا را به برنامه‌های مختلف اضافه کرده است.

گوگل قصد دارد از هوش مصنوعی مولد در خدمات خود استفاده کند که روش‌های استفاده از این سرویس‌ها را به چهار روش تغییر می‌دهد:

۱- تغییر در تصویری که کاربر می‌گیرد

افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی به برنامه Google Photos به کاربر این امکان را می‌دهد تا تصاویر را به روشی که می‌خواهد به راحتی ویرایش کند و به او این امکان را می‌دهد که نه تنها یک قسمت اضافی به تصویر اضافه کند، بلکه مکان‌های عناصر تصویر را نیز تغییر دهد. همچنین به او این امکان را می‌دهد که هنگام ویرایش تصویر، شکل مورد انتظار را ایجاد کند تا بدون نتیجه مطلوب تلاشی انجام ندهد.

۲- نوشتن پیام‌هایی بهتر از خود کاربر

هوش مصنوعی به کاربران جی‌میل اجازه می‌دهد تا پیام‌های بهتری را به روشی آسان‌تر بنویسند، به گونه‌ای که کاربران می‌توانند هنگام نوشتن هر پیامی از طریق قابلیتی به نام “Combos جادویی” از هوش مصنوعی برای دریافت پیشنهاد‌هایی برای فرمول‌ها و جملات جایگزین استفاده کنند.
این بدان معنی است که هوش مصنوعی می‌تواند به کاربر کمک کند تا هر پیام ایمیل خسته کننده یا ساده‌ای را به پیامی جالب یا دوستانه برای گیرنده تبدیل کند.

۳- جیمیل وظیفه نوشتن کل پیام را به جای کاربر بر عهده دارد

روز‌هایی که کاربر نیاز داشت تا ایمیل‌های رسمی خود را تایپ کند، ممکن است به پایان رسیده باشد. در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل توضیح داد که چگونه یک هوش مصنوعی می‌تواند پس از ارائه اطلاعات بسیار محدود به آن، یک ایمیل کامل برای کاربر بنویسد.

در طول نمایش، پلتفرم هوش مصنوعی Bard توانست کل پیام ایمیل را تنها با چند کلیک از طرف کاربر بنویسد.

کاربر موضوع پیام را انتخاب می‌کند تا بارد بتواند خود آن را پیش نویس کند و پس از آن کاربر گزینه “پیش نویس” را انتخاب می‌کند تا بتواند پیش نویس نوشته شده توسط هوش مصنوعی  را کامل کند.

۴- پاسخ به سوالات پیچیده تحقیق

پلتفرم Bard می‌تواند جملات پیچیده را در پاسخ به سؤالات، با افزودن پیوند‌های اینترنتی و منابع اطلاعاتی که برای پاسخ به سؤالات استفاده می‌شود، فرموله کند.

هنگامی که کاربر برای مثال دوچرخه را جست‌وجو می‌کند، پلتفرم بارد پاسخی را ارائه می‌دهد که شامل مهمترین نکاتی است که کاربر هنگام انتخاب دوچرخه باید به آن‌ها توجه کند؛ مثلاً فروشگاه‌هایی که آن را با بهترین قیمت ارائه می‌دهند.

بارد در پاسخ به سوالی در مورد “بهترین دوچرخه برای یک خانواده با ۳ کودک و یک سگ”، با مشخص کردن مکان‌های پارک دوچرخه در منطقه کاربر، پاسخی همراه با اطلاعات اولیه و پیوند‌هایی به اطلاعات بیشتر و همچنین سوالات مرتبط در مورد مسائلی مانند زمان مورد نیاز برای رسیدن به پارکینگ دوچرخه خاص ارائه کرد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

نظر دهید

پاسخ دهید

پنج × چهار =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0