جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همراه اول سهام دار کلان دیجی کالا شد؟

به‌تازگی خبری از سوی یکی از فعالان رسانه‌ای، مبنی بر خرید بخش قابل توجی از سهام دیجی کالا، منتشر شد.

سیدصادق حسینی روزنامه‌نگار و مشاور ارتباطات، در صفحه شبکه اجتماعی ایکس، خبری بر اساس شنیده‌ها منتشر کرد. محتوای خبر حکایت از خرید سهم سرآوا از سهام دیجی کالا توسط همراه اول دارد.

در این گزارش به ابعاد و جنبه‌های این معامله خواهیم پرداخت.

سهام‌ داران دیجی کالا چه کسانی هستند؟

دیجی کالا یا همان شرکت نوآوران فن‌آوازه، فعالیت خود را به عنوان یک استارتاپ نوپا از سال 1385 آغاز کرد. پس از گذشت سال‌ها فعالیت این شرکت، دیجی کالا تبدیل به درختی شد که در بازار هدف خود ریشه کرد و امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که اسم آن‌ را نشنیده باشد.

با گذشت زمان نیاز جذب سرمایه از بیرون احساس شد. این‌گونه بود که در سال 1391 شرکت سرآوا پارس که یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی به حساب می‌آمد، با خرید بخشی از سهام شرکت و ترزیق سرمایه به بدنه آن، باعث شتاب‌دهی این استارتاپ بااستعداد شد.

همراه اول سهامدار دیجی کالا

دومین سرمایه‌گذاری در عمر دیجی کالا در سال 1395 اتفاق افتاد. زمانی که صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی یا International Internet Investment Cooperative- IIIC با اخذ مجوزهای لازم انجام شد. رقم این سرمایه‌گذاری طبق آمار منتشرشده از سوی این شرکت ایرانی، 100 میلیون دلار اعلام شده است.

بخشی کلانی از سهام این شرکت در اختیار بنیان‌گذاران آن است و حدود 10 درصد سهام دیجی کالا، بین سهام‌ داران خرد پخش شده است. آماری که از سمت خود این شرکت منتشر شده است.

آیا همراه اول سهام دار کلان دیجی کالا شد؟

در خبری که سیدصادق حسینی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، همراه اول دست به خرید سهم  سرآوا زده است و بدین ترتیب صاحب حدود 25 درصد از سهام دیجی کالا خواهد شد.

همراه اول سهامدار دیجی کالا

البته شایان ذکر است برای تایید این خبر باید منتظر تایید رسمی هر کدام از طرفین باشیم و تا آن زمان نمی‌شود صحت این خبر را تایید کرد بنابراین می‌توان انتظار داشت که با توجه به انتشار شایعات گوناگون احتمالاً مذاکراتی در این خصوص میان طرفین در جریان باشد اما همان‌طور که پیشتر اشاره شد، باید منتظر ماند تا خبر به صورت رسمی به تایید طرفین برسد.

خرید سهام دیجی کالا از سوی همراه اول به چه معناست؟

توجه عمومی به اکوسیستم استارتاپی ایران یک پیشرفت مثبت است. فارغ از زمان و مکان آن. توجه شرکت و نشان شناخته‌شده‌ای مانند همراه اول به ضرورت سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها می‌تواند مصداق این پیشرفت باشد.

از طرفی کسب‌وکار همراه اول و برندینگ آن چگونه تغییر خواهد کرد و متحول خواهد شد؟ اینها همه سوالاتی است که مدیران و مسئولان طرفین باید به آن پاسخ دهند. اینکه ارزیابی مدیران و برنامه‌ریزان طرفین چه بوده است.

/تجارت نیوز

امتیاز دهید

تگ ها:

نظر دهید

پاسخ دهید

15 + 15 =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0