توضیح اسنپ در مورد حذف گزینه «عجله دارم»

تاکسی اینترنتی اسنپ گزینه « عجله دارم» را در هنگام درخواست تاکسی از بین گزینه‌های پیشنهادی خود حذف کرد.

تاکسی اینترنتی اسنپ گزینه « عجله دارم» را در هنگام درخواست تاکسی از بین گزینه‌های پیشنهادی خود حذف کرد. در حال حاضر هنگام درخواست تاکسی دیگر این گزینه به کاربر مسافر پیشنهاد داده نمی‌شود. در پیگیری از اسنپ، این شرکت حذف این گزینه را از پلتفرم خود تاکید کرد. همچنین تپسی هم علام کرد هنوز در این مورد در حال مذاکره هستند و احتمالا ابتدای هفته جاری به روز‌رسانی در این خصوص اعلام می‌شود.

اواسط هفته جاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکسی‌های اینترنتی اتمام حجت کرده و گفته بود که باید گزینه عجله دارم را حذف کنند. او این گزینه را مصداق بارز گران‌فروشی دانسته بود. پیش از این هم محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات اعلام کرده بود که گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی مصداق گران فروشی است. او در این مورد گفته بود: «کسی که این گزینه را انتخاب می‌کند، نه زودتر به مقصد رسانده می‌شود و نه امکان اضافه‌تری به مردم داده می‌‌شود.»

حذف گزینه عجله دارم به خواسته تعزیرات در حالی رخ می‌دهد که تقریبا یک ماه پیش امیر سیاح، رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد در شبکه X با نظر تعزیرات مخالفت کرده بود و گفته بود که گزینه «عجله دارم» به هیچ وجه تخلف نیست، اما نگران کردن سرمایه‌گذاران قطعا تخلف از سیاست اعلام دولت است.

روابط عمومی تاکسی اینترنتی اسنپ به‌دنبال حذف گزینه‌ی «عجله‌ دارم» توضیحاتی را در اختیار زومیت قرار داده است که در ادامه قابل مشاهده است:

گاهی در ساعات اوج ترافیک، کم بودن تعداد کاربران راننده و بالا بودن تعداد درخواست‌های سفر در یک محدوده‌ موجب طولانی شدن زمان پذیرش درخواست سفر می‌شود. گزینه‌ «عجله دارم» راهکاری است که کاربران مسافر از طریق آن می‌توانند شانس پذیرفته شدن درخواستشان را افزایش دهند و زودتر به مقصد برسند. با انتخاب این گزینه، قیمت جدیدی برای سفر محاسبه می‌شود که بر اساس الگوریتم‌های تنظیم شده توسط واحد تجاری اسنپ تعیین شده است.

اسنپ معتقد است که درخواست سفرهایی که با گزینه‌ «عجله دارم» در اپلیکیشن ثبت می‌شوند، بدون هیچ مشخصه‌ متمایزی برای کاربران راننده ارسال می‌شود. تنها ویژگی این درخواست‌ها قیمت بالاتر سفر است که انگیزه‌ بیشتری برای کاربران راننده ایجاد می‌کند و موجب می‌شود درخواست سفر زودتر پذیرفته شود. گفتنی است که پس از محاسبه قیمت جدید، کاربر مسافر امکان انتخاب تأیید جست‌وجو بر اساس قیمت جدید یا ادامه جست‌وجو با همان قیمت قبل را دارد.

گزینه «عجله دارم» با توجه به نیاز و درخواست کاربران ایجاد شد تا کاربر مسافر در صورت تمایل در ازای پرداخت اضافه، درخواست خود را سریع‌تر به سفر تبدیل کند. عنوان گران‌فروشی تعریف قانونی دارد؛ باور ما بر این است که با ایجاد شناخت و آگاهی کامل از ماهیت این گزینه دیگر چنین نسبتی به آن داده نخواهد شد. درصد خیلی کمی از سفرهای اسنپ با گزینه «عجله دارم» انجام می‌شود. از سوی دیگر، کاربر راننده متوجه نمی‌شود که کاربر مسافر گزینه «عجله دارم» را انتخاب کرده است. در حقیقت کاربر مسافر با انتخاب گزینه «عجله دارم» زمان پذیرش درخواست سفر خود را مدیریت می‌کند.

امتیاز دهید

تگ ها:

نظر دهید

پاسخ دهید

17 − یازده =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0