انواع وانت باربری؛ گزینه مناسب شما کدام است؟

در واقع بهترین سامانه باربری آنلاین و حمل و نقل، برای حمل بار از وسایل نقلیه و خودرو های مختلفی استفاده می کنند. در اسباب کشی و حمل اسباب و اثاثیه ها از این نوع خودرو ها استفاده می شود. اگر نمونه مناسبی از آن ها را با توجه به نوع نیاز خود انتخاب کنید، در طول اسباب کشی با چالش کم تری مواجه شده و کار خود را ساده خواهید کرد. قصد دارید با انواع وانت باربری آشنا شوید؟ می خواهد بدانید هر یک از این ماشین ها چه ویژگی هایی داشته و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرند؟

هنگام انتخاب وانت بار باید به چه عواملی دقت کنیم؟

برای انتخاب یکی از انواع وانت باربری خوب است نکاتی را در نظر گرفته و اصولی را رعایت کنیم. یکی از مهم ترین معیار هایی که در این زمینه باید به آن توجه کنید، حجم بار است. هر چه حجم بار شما بیش تر باشد، قطعا به نمونه بزرگ تری از این ماشین ها نیاز دارید. علاوه بر این، ارتفاع بار نیز در انتخاب نوع این خودرو ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اگر بار شما ارتفاع زیادی دارد، برای حمل آن باید از نمونه های مرتفع این ماشین ها استفاده کنید. با این کار تعادل بار در پیچ ها حفظ شده و احتمال بروز مشکل در طی فرآيند اسباب کشی کم تر می شود. از دیگر فاکتور های مهمی که در این زمان ها به آن توجه داشته باشید، نوع بار است. هر چه بار مورد نظر شما حساس تر باشد، به مراقبت بیش تری نیاز داشته و در نتیجه نیاز به نمونه هایی پیشرفته تری از این ماشین ها نیاز دارد.

این نوع بار ها باید در برابر عوامل محیطی محافظت شوند، از این رو باید از نمونه های مسقف این خودرو ها برای حمل آن ها استفاده کرد. ماشین های بدون سقفی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند نسبت به کامیونت ها و وانت های مسقف مقرون بصرفه تر هستند. از این رو در شرایطی که بار ها حساس نباشند، بهتر است که آن ها را برای اسباب کشی انتخاب کنید.

در زمان انتخاب این ماشین ها باید به وزن بار ها نیز توجه کنید. هر چه بار مورد نظر شما وزن بیش تری داشته باشد، به خودروی سنگین تری نیز نیاز دارد. علاوه بر همه این موارد باید به مسافت نیز دقت کنید، برای مسافت های طولانی تر به ماشین های ایمن تری برای انجام این کار نیاز دارید.

انواع وانت باربری + مزایا

برای شناخت انواع وانت باربری خوب است بدانید که این ماشین ها را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند. هر یک از آن ها ویژگی های منحصربفردی داشته و برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین نمونه از این ماشین ها عبارتند از:

  • وانت سبک

اگر بار شما کم حجم و سبک باشد، بهتر است که نوع ماشین ها را برای حمل بار خود انتخاب کنید. این نوع ماشین ها که از رایج ترین انواع وانت باربری به شمار می آيند، در نمونه های مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از آن ها کفی دارند و از این رو تخلیه بار آسان تر و امنیت بیش تری برای بار ها فراهم می کنند. این نوع ماشین ها معمولا بدون سقف هستند اما در شرایطی که بار حساسی دارید، باید به دنبال نمونه های مسقف این خودرو ها باشید.

در این شرایط وانت های مسقف بهترین گزینه هستند. از میان این ماشین ها می توان، وانت پراید را به عنوان کوچک ترین ماشین می توان انتخاب کرد که حدود ۷۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل می کند. وانت آریسان و مزدا نیز بزرگ ترین نمونه از این ماشین ها هستند که بار های ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم را جا به جا می کنند.

  • وانت سنگین

انواع وانت باربری شامل موارد مختلفی می شود. یکی دیگر از انواع این ماشین ها، وانت های سنگین هستند. این خودرو ها با تحمل بار ۲ تن، در بسیاری از اسباب کشی ها مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از این نوع ماشین ها را به شکل مسقف در می آورند تا در صورت نیاز بتوان برای حمل بار های حساس از آن ها استفاده کرد. قطعا هزینه ای که افراد باید بابت کرایه این نوع ماشین ها پرداخت کنند، نسبت به به خودرو های وانت سبک بیش تر می باشد.

انواع کامیونت

همان طور که گفتیم، انواع وانت باربری شامل نمونه های مختلفی از ماشین ها می شوند. یکی از کاربردی ترین نمونه از ماشین های مورد استفاده در این زمینه، انواع کامیونت ها هستند. این ماشین ها در انواع مختلفی تولید می شوند و معمولا بین ۳ تا ۶ تن وزن را تحمل می کنند. این خودرو ها در حقیقت کامیون های کوچکی هستند که در دو نوع مختلف مسقف و غیر مسقف تولید شده و روانه بازار می شوند. نمونه های مسقف این خودرو ها برای حمل بار ها در مسافت های طولانی و بین شهری بسیار مناسب هستند.

ایسوزو، بادسان، جک، هیوندا و غیره از مهم ترین و مطرح ترین شرکت هایی هستند که در زمینه تولید این ماشین ها اقدام می کنند. اکثر این خودرو ها به کمک فنر های بسیار مقاومی مجهز شده اند، از این رو بار در جاده های مختلف بدون هیچ گونه آسیبی به مقصد می رسانند.

اهمیت استفاده از خدمات باربری آنلاین

امروزه با توجه به اینترنتی شدن اکثر کار ها، برای حمل بار و اسباب کشی ها نیز می توانید از این روش استفاده کنید. شرکت های زیادی در این حوزه فعالیت کرده و به صورت آنلاین خدمات باربر زیادی به مشتریان خود ارائه می دهند. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این روش آن است که در انتخاب انواع وانت باربری با محدودیت مواجه نیستید.

این شرکت ها که دسترسی به آن ها بسیار ساده است، تنوع بالایی از ماشین ها را فراهم کرده و در اختیار مشتری قرار می دهند. این شرکت ها دارای اپلیکیشن های خاصی هستند که با کمک آن می توانید بدون هیچ گونه محدودیت مکانی و زمانی، ماشین مناسبی برای حمل بار خود انتخاب کنید.

سرعت این نوع باربری ها بسیار زیاد است، شما در مدت زمان کوتاهی سفارش خود را ثبت می کنید و شرکت در بازه زمانی بسیار کمی، ماشین را به محل مبدا ارسال می کند. از طرفی رانندگان این ماشین ها راحت ترین و نزدیک ترین مسیر بدون ترافیک را برای جا به جایی بار شما انتخاب کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن، بار شما را به مقصد می رسانند. با استفاده از این نوع خدمات باربری می توانید از مزایای زیادی بهره مند شوید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان
  • کاهش هزینه ارسال بار
  • قابلیت ردیابی بار ها در طول مسیر با استفاده از اپلیکیشن
  • استفاده از تیم پشتیبانی قوی و متعهد
  • رعایت پروتکل های بهداشتی
  • برقراری امنیت کامل برای بار ها و اطمینان از سلامت بار

جمع بندی

برای حمل بار و اسباب کشی های خانگی و یا صنعتی خود می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یکی از برترین نمونه از این روش ها، استفاده از شرکت های آنلاین فعال در این زمینه است. این شرکت ها دارای یک اپلیکیشن هستند که کاربران می توانند آن را بر روی گوشی خود نصب کرده و از این طریق یکی از انواع وانت باربری را برای حمل بار خود انتخاب کنند.

برای این کار از ماشین های مختلفی مانند وانت سبک، وانت سنگین و کامیونت ها استفاده می شود. افراد باید با توجه به وزن، حجم، ارتفاع و نوع بار خود نمونه مناسبی از آن ها را انتخاب کرده و سفارش دهند.

سوالات متداول انواع وانت باربری

بهترین شرکت باربری آنلاین را چگونه انتخاب کنیم؟
برای این کار باید از بین شرکت های موجود، به نوع اپلیکیشن، خدمات، هزینه باربری، نوع ماشین های موجود در شرکت و … توجه کرده و بر اساس نوع نیاز خود نمونه مناسبی را انتخاب کنید.

هزینه خدمات باربری آنلاین چگونه تعیین می شود؟
این هزینه ها ثابت نیستند و با توجه به نوع ماشینی که سفارش می دهید،‌ وزن و حجم بار، نوع بار، مسافت مبدا تا مقصد و … تعیین می شوند.

آیا همه شرکت هایی که در زمینه باربری آنلاین کار دارند، بار ها را بیمه می کنند؟
خیر، فقط برخی از آن ها طرح های حفاظتی دارند و کاربر در صورت نیاز می تواند بار خود را بیمه کند.

4/5 - (1 امتیاز)

نظر دهید

پاسخ دهید

شانزده + بیست =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0