«آپارات موزیک» راه‌‌‌اندازی شد

آپارات به تازگی از راه‌‌‌اندازی سرویس جدیدی به نام آپارات موزیک خبر داده که در واقع یک بخش ویژه انتشار موسیقی است که توسط خود تهیه‌‌‌کننده‌‌‌ها و تولیدکنندگان موسیقی و خواننده‌‌‌ها به‌‌‌روز می‌شود. به این ترتیب که صاحبان آثار یا تهیه‌‌‌کنندگان، می‌توانند یک کانال رسمی به اسم خود ایجاد و موزیک ویدئوهایشان را بارگذاری کنند. این بخش، مختص اشتراک موزیک ویدئو است که به دو صورت امکان انتشار دارد؛ اول با اکولایزر؛ به این صورت که یک ویدئو که صرفا کاور موزیک است، اکولایزر می‌شود و مدل دیگر هم به این صورت که اگر برای یک موزیک، ویدئو موزیک اختصاصی تولید شده با آن ویدئو منتشر می‌شود.

آپارات موزیک

محمدجواد شکوری، مدیر مجموعه صباایده، درباره روال قانونی انتشار این آثار گفته است: «ما با تهیه‌‌‌کنندگانی که داخل کشور فعالیت دارند قرارداد داریم. آنها خواننده‌‌‌هایی که طرف قراردادشان هستند را معرفی می‌کنند و طبق یک مدل همکاری، یک کانال رسمی به ازای هر خواننده ساخته می‌شود که موزیک ویدئوها روی آن قرار می‌گیرد. در نتیجه تمام فرآیندها رسمی و قانونی است.» شکوری همچنین تاکید می‌کند که آپارات موزیک پلتفرم پخش موزیک ویدئو است؛ چیزی شبیه به یوتیوب موزیک قدیم.

به گفته او در آینده نزدیک نیز، سرویسی راه‌‌‌اندازی می‌شود برای حفاظت از حق نشر که به صورت سیستماتیک ویدئوهایی که حق نشرشان نقض می‌شود، حذف می‌‌‌شوند. ظاهرا تاکنون ۲۵ خواننده کشور برای استفاده از این سرویس در آن فعال شده‌‌‌اند و مذاکره‌‌‌های آپارات موزیک برای افزایش تعداد خوانندگان ادامه دارد. آپارات اعلام می‌کند با توجه به تازه بودن این سرویس، آمار بازدیدها از برآوردهای اولیه بیشتر بوده که راضی‌‌‌کننده است.

/دنیای اقتصاد

امتیاز دهید
نظر دهید

پاسخ دهید

چهار × 1 =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0