جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دسترسی‌ گسترده «تردز» به اطلاعات کاربران

شرکت متا به تازگی شبکه اجتماعی تردز را معرفی کرده که ظاهرا در آن بسیاری از اطلاعات کاربران بدون اینکه به‌وضوح در جریان باشند، جمع‌آوری می‌شود.

 از زمان تصاحب توئیتر توسط ایلان ماسک در نوامبر 2022، (آبان سال گذشته) این پلتفرم دستخوش تغییرات بحث برانگیز بسیاری شده است. از کسب درآمد از API آن گرفته تا محدود کردن تعداد خواندن توئیت ها، این تغییرات کاربران را به کاوش در سایر شبکه‌های اجتماعی برای حفظ ارتباط سوق می‌دهد.

از طرفی شرکت های دیگر نیز از این موقعیت استفاده کرده و پلتفرم های خود را معرفی و تبلیغ می کنند. در این بین متا، پلتفرم تردز را معرفی کرده که به عنوان جدی ترین رقیب توئیتر شناخته می شود. تردز یک شبیه‌سازی نرم‌افزار توئیتر است که تجربه کاربرپسندتری نسبت به دیگران ارائه می‌دهد و ۷ساعت پس از راه‌اندازی بیش از 10 میلیون ثبت‌نام در آن انجام شد.

برای دسترسی به این شبکه اجتماعی باید حساب کاربری اینستاگرام داشته باشید در واقع متا ایجاد یک حساب کاربری تردز را با پیوند دادن آن به حساب اینستاگرام تا حد امکان آسان کرده اما یک مشکل این است که چنین ارتباطی دائمی است. یعنی اگر به هر دلیلی حساب خود در تردز را پاک کنید اینستاگرامتان هم از دست می رود.

 اما موضوعی که اخیرا در مرکز توجه کاربران قرار گرفته، دسترسی‌های گسترده‌ای است که این پلتفرم در هنگام ساخت حساب، از کاربر می‌گیرد و اطلاعات زیادی که به این واسطه جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات خصوصی و آماری هستند.

دسترسی‌های تردز به بخش‌های مختلف تلفن همراه و اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند

دسترسی‌های تردز به بخش‌های مختلف تلفن همراه و اطلاعاتی که از کاربر جمع‌آوری می‌کند، به شرح زیر است:

  • هویت شما
  • داده های سلامتی و تناسب اندام
  • اطلاعات مالی
  • خریدها
  • موقعیت
  • اطلاعات تماس
  • تاریخچه مرور صفحات وب
  • مخاطبین
  • تاریخچه جستجوها در وب
  • شناسه ها
  • اطلاعات حساس
  • داده های دیگر

شرکت متا باوجود اینهمه دسترسی گزینه آخر اجازه دسترسی به سایر داده ها را هم قرار داده تا موارد ناموجود در لیست در آن گنجانده شود. این شرکت در انتها خاطر نشان می‌کند که روش‌های حفظ حریم خصوصی ممکن است بر اساس ویژگی‌هایی که استفاده می‌کنید یا سن شما متفاوت باشد.

اما این موارد به وضوح به اطلاع کاربر رسانده نمی‌شود و تنها کسانی که در فروشگاه گوگل‌پلی یا اپ‌استور آیفون در زمان نصب اپلیکیشن به‌دنبال خواندن جزئیات در زیرمجموعه اطلاعات ارائه‌شده هستند، متوجه این دسترسی‌ها و جمع‌آوری اطلاعات می‌شوند. اتفاقی که در اپلیکیشن اینستاگرام نیز به همین شکل می‌افتد و بسیاری از کاربرانی که سال‌هاست از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند، در جریان دسترسی‌های آن به بخش‌های مختلف تلفن همراه و نیز داده‌هایی که جمع‌آوری می‌شود، نیستند.

/فارس

امتیاز دهید

تگ ها:

نظر دهید

پاسخ دهید

چهار + دو =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0