کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) پیشنهاد کرده نقدها و توصیههای جعلی بهطور رسمی ممنوع و جریمههای سنگینی برای خاطیان در نظر گرفته شود. در صورتیکه این قانون اجرا شود، شرکتها اجازه ندارند از فالوورها و بازدیدهای جعلی برای ارتقای وضعیت خود در شبکههای اجتماعی استفاده کنند. البته این نخستینباری نیست که آژانس فدرال مذکور نقدهای جعلی را هدف گرفته است.
FTC نخستینبار در سال ۲۰۱۹ میلادی یک فروشنده طرف ثالث در آمازون را برای پرداخت هزینه جهت افزایش جعلی مشاهده محصولش جریمه کرد. از سوی دیگر آمازون نیز از تهیهکنندگان نقدهای جعلی شکایت کرد. در اوایل سال جاری میلادی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مالک یک برند ویتامین را به دلیل سرقت نقد یک محصول دیگر در آمازون ۶۰۰ هزار دلار جریمه کرد. آژانس فدرال در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرده بود مشغول نوشتن این قانون است. این فرآیند در حال تکمیل شدن است و شامل جریمههای سنگین برای افرادی است که از نقدهای جعلی استفاده میکنند. نشریه واشنگتنپست اشاره میکند کمیسیون فدرال تجارت تصمیم دارد کسبوکارهایی که نقد آنلاین را خرید و فروش یا دستکاری میکنند تا ۵۰ هزار دلار جریمه کند. این جریمه مربوط به هر نقد جعلی و هر بار مشاهده آن توسط کاربر است. بنابراین اگر کمیسیون فدرال تجارت متوجه شود یک نقد جعلی ۲۰ بار مشاهده شده، کسبوکار مذکور ممکن است تا یک میلیون دلار جریمه شود. ساموئل لوین مدیر دفتر حمایت از مصرفکنندگان کمیسیون فدرال تجارت در بیانیهای در این باره میگوید: قانون پیشنهادی ما درباره نقدهای جعلی نشان میدهد ما از تمام ابزارهای موجود برای حمله به تبلیغات فریبکارانه در عصر دیجیتال استفاده میکنیم. این قانون جریمههای سنگینی برای نقضکنندگان تعیین کرده و کمک میکند زمینه برای فعالیت شرکتهای صادق فراهم شود. بهطور واضح کمیسیون فدرال تجارت قصد دارد نوشتن یا فروش نقدهای جعلی مشتریان غیر واقعی توسط کسبوکارها را ممنوع کند.
/دنیای اقتصاد