در مسیر جدید این پلتفرم، فروشندههای کوچک و متوسط هدف اصلی فعالیت پیندو هستند که میتوانند بدون واسطه، با روش معامله مستقیم یا از طریق معامله امن کالاهای خود را به فروش برسانند و کرکره کسب و کار خود را ۲۴ساعته بالا نگه دارند. در بهمن ماه ۱۴۰۱ پیندو با طی مراحل قانونی رسما به شرکتی ذیل مجموعه هلدینگ دیجیکالا تبدیل شد. حضور پیندواز اردیبهشت ۱۴۰۱ نوع فعالیت پیندو بهکلی تغییر کرد و دیگر فروش کالاهای دستدوم به عنوان محور اصلی فعالیت پیندو تعریف نمیشود و پیندو از یک پلتفرم نیازمندی به پلتفرم مارکتپلیس تغییر مسیر داد.در بازار پلتفرمهای خرید و فروش کالای دستدوم رقابت جذابی را در این بازار نوید میداد اما پس از گذشت یک سال از شروع به فعالیت، پیندو تغییر مسیر داد و ماهیت کسب و کار خود را عوض کرد تا کسب و کارهای کوچک و متوسط را هدف قرار دهد. نیما اشرفزاده مدیرعامل پیندو در همین راستا با اشاره به همسو نبودن پلتفرم آگهیها با سیاستهای دیجیکالا گفت: «تا بهمن ۱۴۰۰ فعالیت پیندو در قالب پلتفرم درج آگهی و خرید و فروش کالای دستدوم ادامه پیدا کرد تا اینکه تصمیم گرفتیم پیندو دیگر پلتفرم نیازمندیها نباشد چرا که نیازمندیها در بازار کسب و کارها بازیکنهای بزرگ و قوی دارد که بهخوبی کارشان را انجام میدهند و نیازی در این بازار برای پلتفرمهای مشابه احساس نمیشد. از سوی دیگر ما پلتفرم آگهیها و نیازمندیها را همسو با سیاستهای دیجیکالا نمیدیدیم و همچنین در دیجیکالا چالشها و مسائلی داشتیم که یک پلتفرم ثانویه میتوانست بهخوبی در کنار آن قرار گرفته و آنها را برطرف کند، راهحلی که به آن رسیدیم یک بازارگاه (مارکت پلیس) عرضه کالا و خدمات بود. از این رو از اردیبهشت ۱۴۰۱ پیندو تغییر مسیر داد و به سمت مارکت پلیس بودن رفت، البته مارکتپلیسی که در آن فقط کسب و کارها کالا و خدماتشان را عرضه میکنند.»
پیندو کسب و کارهایی را مورد هدف قرار میدهد که عموما جزو فروشندگان کوچک و متوسط هستند. مدیرعامل پیندو فروشندههای فعال در این پلتفرم را به پنج دسته مختلف تقسیم کرده و توضیح میدهد: «جامعهای از فروشندهها که ما به سمت جذب آنها رفتیم به پنج دسته مختلف قابل طبقهبندی است؛ کسب و کارهای روستایی و فروشندگان کالاهای بومیمحلی، کسب و کارهای خانگی، کسب و کارهای کوچک مقیاس، کسب و کارهایی با مقیاس متوسط و همچنین کسب و کارهایی که در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند.» او در ادامه افزود: «البته در حال حاضر۵درصد کسب و کارهای ما جزو کسب و کارهای بزرگ محسوب میشوند که ما اصلا سمت آنها نرفته بودیم اما خودشان برای عرضه کالا در پیندو اقدام کردند، اگر صفحه این فروشندهها را بررسی کنید یکی از آنها بیش از ۹۰هزار کالا برای فروش دارد. ۳۵درصد کسب و کارها در مقیاس متوسط هستند و ۶۰درصد از کسب و کارهای فعال در پیندو در مقیاس کوچک، خانگی و روستایی هستند.»
اشرفزاده با تاکید بر اینکه امنیت و آسایش در خرید برای ما مهمترین هستند و پیندو در تلاش است تا این ضمانت را به کاربران بدهد تشریح کرد: «در سرویس معامله امن پیندو پول خرید کالا در یک حساب واسط باقی خواهد ماند تا خریدار، کالای خریداری شده را تحویل بگیرد و سالم بودن آن را تایید کند. قابلیت معامله امن در پیندو از آذر ۱۴۰۱ راهاندازی شده که طی این مدت بیش از ۱۰ میلیارد تومان از طریق این درگاه کالا خرید و فروش شده است. این مبلغ برای بیش از ۵هزار و ۳۰۰ سفارش و بیش از ۹هزار و ۴۰۰ کالا بوده، البته این نکته هم وجود دارد که هماکنون تنها برای ۱۵درصد از کالاهای پیندو قابلیت معامله فعال شده و در مرحله تست تجربه کاربری محصول و بهبود آن هستیم. ضمن اینکه بهزودی نیز امکانات بیشتری برای آسایش هرچه بیشتر خریدار و فروشنده به سرویس معامله امن پیندو افزوده خواهد شد، از جمله سرویسهای متنوع ارسال و…»
بیش از ۳۰۰هزار نفر تا به امروز در پیندو ثبتنام کردهاند که از این تعداد بیش از ۱۵هزار فروشنده برای فروش بهصورت فعال در این پلتفرم صفحه فروشگاهی دارند و به عرضه محصولات و خدماتشان میپردازند، در واقع کالا یا خدمات موجود و فعال دارند. طبق آماری که مدیرعامل پیندو به آن اشاره میکند، ماهانه بیش از ۲میلیون بازدیدکننده یکتا از پیندو بازدید میکنند. امروز بهطور متوسط ماهانه ۲۱۰هزار کالا و خدمات در پیندو برای فروش عرضه میشود و فروشندهها با پیندو میتوانند ۲۴ ساعته کرکره کسب و کارشان را بالا نگه دارند.