«آی قصه» در این گزارش خود اعلام کرده است که در بازه زمانی ۲۹ شهریور تا ۱۹ مهرماه -از زمان قطعی اینترنت تا لحظه تنظیم گزارش این استارتآپ- نسبت به دوره زمانی مشابه در ماه گذشته با بیش از ۶۰درصد کاهش تراکنش مواجه بوده و از آنجا که منبع اصلی درآمد «آیقصه» از محل فروش اشتراک است، به طور طبیعی با کاهش خرید اشتراک، درآمد این استارتآپ دانشبنیان هم تحتتاثیر قرار گرفته است. بر اساس دادهها درآمد «آیقصه» نسبت به ماه گذشته در بازه زمانی ۲۹ شهریور تا ۱۹ مهر ۵۲درصد کاهش پیدا کرده است. در این گزارش همچنین علت قطعی بخشی از خدمات «آیقصه» این موضوع عنوان شده است که «آیقصه» برای اینکه بتواند به کودکان خارج از کشور نیز سرویس بدهد، سرورهایش را علاوه بر داخل کشور در خارج از کشور هم مستقر کرده که سرعت دسترسی کاربران در هر جای دنیا به قصهها مطلوب باشد.
اما با اتفاقهای اخیر و قطعیهای اینترنت، دسترسی به اینترنت بینالملل مختل شده است و مخاطبان خارج از ایران برای شنیدن قصههای این استارتآپ دچار مشکل جدی شدهاند، چون منبع اصلی قصهها روی سرورهای ایرانی قرار داده شده است. علاوه بر اینکه تیم پشتیبانی «آیقصه» که به صورت ۲۴ساعته از طریق شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و واتساپ با مخاطبان خود، در ارتباط بودند، حالا با اختلال در اینترنت آنها با مشکل مواجه شده و کاربران از این موضوع نیز نارضایتی خود را اعلام کردهاند. در نظرسنجی که «آیقصه» از کاربران خود انجام داده، گفته شده است حدود ۸۵درصد از کاربران در این مدت در استفاده از اپلیکیشن دچار مشکل شدهاند.