طبق گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) ۷۹.۵ درصد دانشجویان هر روز برای گذران اوقات فراغت، پیامرسانها و شبکههای اجتماعی مجازی را رصد میکنند.
بر این اساس میانگین حضور آنها در این شبکهها حدود چهار ساعت در روز است و تلگرام و اینستاگرام، محبوبترین شبکههای اجتماعی در میان دانشجویان ایرانی هستند.
در این گزارش که دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در اجرای آن مشارکت داشته است، با ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاههای دولتی در سراسر کشور مصاحبه حضوری انجام شده است که ۴۷ درصد آنها را دانشجویان مرد و ۵۳ درصد را دانشجویان زن تشکیل میدهند.
طبق این نظرسنجی، حدود ۹۰ درصد دانشجویان از پیامرسان تلگرام استفاده میکنند و نزدیک به ۸۶ درصد از آنها نیز کاربر اینستاگرام هستند.
واتسآپ با 50.4 درصد، ایتا با 38.4 درصد، روبیکا با 29.6 درصد، توییتر(ایکس) با 23.5 درصد، بله با 20.8 درصد، سروش پلاس با 14.8 درصد، فیسبوک با 10.9 درصد، تیکتاک با 9.7 درصد، کلابهاوس با ۵ درصد و تریدز با 4.9 درصد در رتبههای بعدی استفاده در میان دانشجویان ایرانی قرار دارند.
/دنیای اقتصاد