جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

احراز هویت تصویری در دیوار امکان‌پذیر شد

پلت‌فرم انتشار آگهی‌‌‌‌های آنلاین دیوار به‌‌‌‌تازگی از اضافه کردن قابلیتی جدید برای احراز هویت کاربران از طریق تصاویر و ویدئوهای کوتاه خبر داده است.

این قابلیت که با هدف جلوگیری از کلاهبرداری در معاملات و افزایش ضریب اطمینان تعبیه شده است، بخشی از سرویس جدید این پلت‌فرم با نام کنار دیوار به حساب می‌‌‌‌آید. این پلت‌فرم انتشار آگهی‌‌‌‌های آنلاین با درج پستی جدید در وبلاگ خود، خبر اضافه شدن امکان احراز هویت ویدئویی (دیجیتال) کاربران را رسما اعلام کرد. در این پست تاکید شده که هدف از اضافه کردن این قابلیت جدید، افزایش امنیت معاملات کاربران و کاهش کلاهبرداری است. این امکان جدید با استفاده از سرویس‌‌‌‌های احراز هویت شرکت‌هایی خارج از دیوار عملیاتی و به دیوار اضافه شده است. سرویس احراز هویت دیجیتال بخشی از راهکار جدید این پلت‌فرم به حساب می‌‌‌‌آید که به عنوان کنار دیوار شناخته می‌شود. در این رویکرد جدید کاربران می‌توانند روی بستر این پلت‌فرم از خدمات شرکت‌ها و استارت‌آپ‌‌‌‌های دیگر در مراحل انجام معامله استفاده کنند تا تجربه‌‌‌  امن‌‌‌‌تر و راحت‌‌‌‌تری داشته باشند.

پیش از این کاربران دیوار می‌توانستند با وارد کردن شماره موبایل و کد ملی خود احراز هویت اولیه‌‌‌‌ای را انجام دهند. اکنون با اضافه شدن احراز هویت ویدئویی که مانند احراز هویت آنلاین برای باز کردن حساب‌‌‌‌های بانکی است، فروشنده کالا یا ارائه دهنده خدمات می‌تواند با ارسال ویدئویی کوتاه احراز هویت تصویری را از سرویس‌‌‌‌های همکار دیوار دریافت کند. استفاده از این ویژگی در همه دسته‌‌‌‌های دیوار برای کاربران فراهم شده است. با این قابلیت جدید، امکان احراز هویت تمام کسانی که از طریق دیوار اقدام به فروش کالا یا ارائه خدماتی مانند تعمیرات و… می‌‌‌‌کنند فراهم شده است. در نتیجه تایید رسمی هویت افراد در این پلت‌فرم، امکان مقایسه هویت ادعا شده و واقعی فرد به سادگی برای کاربران فراهم می‌شود و همین امر راه را برای سوءاستفاده‌‌‌‌های احتمالی از هویت افراد می‌‌‌‌بندند. این سیستم تا حدی مشابه احراز هویتی است که پیش‌تر در پلت‌فرم‌‌‌‌های تاکسی اینترنتی نیز مشاهده شده است.

دیوار در این پست خود تاکید کرده است که اطمینان ایجاد شده برای کاربران باعث می‌شود که آگهی‌‌‌‌های کاربران احراز هویت شده، بازدید بیشتری نسبت به دیگر کاربران دریافت کند. کاربران می‌توانند برای بهبود روند فروش کالا و رونق کسب و کار خدماتی خود در حال حاضر از سه سرویس‌‌‌‌دهنده یوآیدی، گاتا و ونیفای (عصر داده) برای احراز هویت تصویری استفاده کنند. کاربران برای استفاده از این سرویس، پس از ثبت آگهی کافی است در اپلیکیشن دیوار به بخش مدیریت آگهی بروند و در آن قسمت با انتخاب تکمیل آگهی در بخش مکمل‌‌‌‌های آگهی درخواست احراز هویت را بدهند. در نهایت با ورود به بخش درخواست احراز، سرویس‌‌‌‌های مختلف موجود برای کاربر نمایش داده می‌شود و آنها می‌توانند از این بخش سرویس مورد نظرشان را انتخاب کنند. کاربران بعد از انتخاب سرویس وارد فرآیند آن در پلت‌فرم شرکت ارائه دهنده سرویس می‌‌‌‌شوند. کاربران در این مرحله می‌توانند انتخاب کنند که عکس احراز هویت شده در آگهی نمایش داده شود یا خیر. در پایان و پس از تایید، توضیحات احراز هویت ویدئویی به آگهی کاربر اضافه می‌شود و قابل مشاهده برای کاربران دیگر خواهد بود. کاربران همچنین می‌توانند از یک یا چند سرویس احراز هویت دیجیتالی یا ویدئویی استفاده کنند و این موارد در جزئیات آگهی‌‌‌‌شان نمایش داده می‌شود.

/دنیای اقتصاد

امتیاز دهید

تگ ها:

نظر دهید

پاسخ دهید

دوازده + شانزده =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0