از زمان انتشار برنامه رقیب توییتر، یعنی تردز توسط متا حدود یک ماه میگذرد و هرچند این شبکه اجتماعی در ابتدا مورد استقبال قرار گرفته بود، اما از آن زمان کاربران خود را به میزان قابلتوجهی از دست داده است. حالا دو شرکت تحلیل داده بهطور جداگانه اعلام کردهاند تعداد کاربرانی که روزانه وارد این برنامه میشوند نیز بهطور مشابهی کاهش پیدا کرده است.
شرکت آنالیز وب Similarweb دادههایی را به اشتراک گذاشته که نشان میدهد تعداد کاربران فعال روزانه این شبکه اجتماعی تنها دو روز پس از راهاندازی حدود ۴۹ میلیون نفر بوده است. بااینحال، تا اول آگوست این تعداد به ۹.۶ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.
تعامل کاربران نیز نسبت به اوایل عمر تردز اکنون بسیار کاهش پیدا کرده. دادههای Similarweb نشان میدهد که زمان صرفشده کاربران در این برنامه روز ۶ جولای با حدود ۱۴ دقیقه در روز به اوج خود رسید، اما این میزان تا ۱ آگوست به ۲.۳ دقیقه در روز کاهش یافت.
شرکت تحقیقات بازار Sensor Tower نیز در گزارش خود ذکر کرده که تعداد کاربران فعال روزانه تردز نسبت به زمان راهاندازی برنامه، ۸۲ درصد کاهش پیدا کرده است. در این گزارش گفته شده که تعداد کاربران فعال روزانه رقیب توییتر در زمان اوج خود حدود ۴۴ میلیون نفر بوده است؛ زیرا افراد بیشتری بهدنبال یک جایگزین واقعی برای شبکه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک بودهاند.
بااینحال، اکنون تعداد کاربران فعال روزانه این شبکه اجتماعی هر روز حدود ۱ درصد کاهش پیدا میکند. دادههای Sensor Tower همچنین نشان میدهد که تعامل کاربران از ۱۹ دقیقه به ۲.۹ دقیقه در روز کاهش پیدا کرده است.
این گزارش درحالی منتشر شده که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اخیراً در جریان جلسه درآمد سهماهه دوم خود گفته بود که روزانه کاربران بیشتری دوباره از تردز s بازدید میکنند. او همچنین اشاره کرده بود که متا قبل از راهاندازی عمومی این شبکه اجتماعی، روی حفظ و بهبود اصول اولیه آن متمرکز بوده است.
/باشگاه خبرنگاران