به گزارش دنبال چی و به نقل از مارتک ، به گفته سجاد بهاروندی، «تابلو» آگهی مورد نظر کاربر را به همراه نشان اختصاصی AD، در جایگاههای اول، سوم و پنجم صفحههای جستوجو به شکل تصادفی نمایش میدهد. او تاکید میکند که تعداد این نمایش (Impression) را کاربر هنگام خرید بسته تابلو با بازه زمانی ۳۰ روزه انتخاب میکند. اما چه چیز باعث شده که «شیپور» بعد از سالها فعالیت در بازار تبلیغات آگهی آنلاین به سمت راهاندازی این قابلیت جدید برود. آنطور که بهاروندی به «مارتک» میگوید اصلیترین دلیل راهاندازی این قابلیت به این موضوع بازمیگشته که در گذشته کاربران حجم زیادی از امکان بهروزرسانی را برای بازه زمانی کوتاهی تهیه میکردند. به گفته او این حجم زیاد، خود باعث از بین رفتن اثر مثبت بهروزرسانی میشد. او در مورد جزئیات قابلیت «تابلو» گفت: «سرویس تابلو یک ویژگی جدید است که در راستای رضایت کاربران به شیپور اضافه کردهایم. به کمک مدلهای دیتا ساینس و ترند بیس، یعنی مدلهایی که بر اساس رفتار کاربر تشخیص میدهد که چه آگهی در چه زمانی و به چه کاربری نشان داده شود، این قابلیت را راهاندازی کردهایم. در واقع این قابلیت شانس بیشتر دیده شدن را به یک آگهی میدهد و کمک میکند بدون نیاز به بهروزرسانی آگهیها، یک آگهی به کاربر مرتبط نمایش داده شود.» بر اساس توضیحات او این روش از جمله روشهایی است که شرکتهای بزرگ دنیا از جمله فیسبوک، اینستاگرام و دیگر سایتهای مطرح دنیا از آن استفاده میکنند. در نهایت شیپور هم سعی کرده با این مدل استاندارد به کاربران آگهیدهنده این امکان را بدهد که تبلیغش با روش بهینهتر و به مشتری مرتبط با آگهیاش نمایش داده شود. او در پاسخ به اینکه این ویژگی چه کمکی به کاربران و در نهایت شیپور میکند گفت: «امکان تابلو با اثرگذاری بهینهتر و بهصرفهتر، جلب رضایت مشتری را به همراه دارد. همچنین با کم کردن فشار بهروزرسانی در زمان اوج، سلامت پلتفرم را حفظ میکند.»
بهاروندی در پاسخ به این سوال که آیا قابلیت تابلو به کم شدن حجم آگهی غیرواقعی و تکراری هم کمک میکند یا خیر، توضیح داد: «این قابلیت مستقیما تاثیری روی آگهی غیرواقعی و تکراری ندارد، ولی ما در حال راهاندازی ویژگیهای جدید برای تشخیص آگهیهای غیرواقعی هستیم که هنوز در این زمینه نمیتوانیم اطلاعرسانی کنیم. همچنین در مورد آگهیهای تکراری نیز ویژگی جدیدی به شکل تست راهاندازی کردهایم که به صورت خودکار قبل از اینکه آگهی تکراری روی پلتفرم قرار بگیرد، آن را تشخیص و حذف میکند. این ویژگی هم در مراحل تست قرار دارد و هنوز زمان نیاز دارد تا رسما از آن رونمایی کنیم.» به گفته بهاروندی همزمان با راهاندازی «تابلو» نسخه جدید «صفحه بازخورد آگهی» (Feedback Panel) نیز منتشر شده است. در این صفحه کاربر میتواند تعداد و نمودار نمایش (Impression)، تعداد بازدید (View) و تعداد تماس (Lead) را مشاهده کند و از عملکرد صحیح امکاناتی که تهیه کرده است مطمئن شود. به گفته معاون توسعه تکنولوژی و محصول شیپور، در حال حاضر این امکان در سایت به طور کامل راهاندازی شده است و در اپلیکیشن نیز تنها در صفحه اول قابل اجراست که در نسخه بعد ارتقا پیدا میکند.