ترافیک چگونه در کشور پرجمعیت چین کنترل می‌شود

ساکنان کشور چین با جمعیتی معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر روزانه با مساله مهمی به نام «ترافیک» دست و پنجه نرم می کنند؛ چالشی که دانشمندان این کشور اکنون با ابداع سیستمی بر پایه هوش مصنوعی و به نام «مغز شهر» در صدد برطرف کردن آن برآمدند.

به نقل از  ایرنا، ترافیک خودرویی در کلان شهرها معضلی است که کشورها به خصوص کشورهای پرجمعیت دنیا را از سال‌ها پیش به فکر چاره انداخته و این کشورها راه‌حل‌های مختلفی را تاکنون محک زده اند. اکنون این آزمون و خطاها به یمن پیشرفت‌های چشمگیر فناوری، به هوش مصنوعی و استفاده از این سیستم رسیده است.

چینی ها استفاده از این سیستم را در شهر هانگژو مورد آزمایش قرار دادند. اکنون رفت و آمد خودروها در این شهر با یک سیستم هوش مصنوعی به نام «مغز شهر» کنترل می شود. این سیستم زمان مورد نیاز خودروهای اورژانسی را برای پاسخ به موقعیت ها تا نصف و میزان ترافیک را به اندازه زیادی کاهش داده است.

شهر توریستی هانگژو با جمعیتی حدود ۹ میلیون نفر واقع در شرق چین یکی از پرترافیک‌ترین شهرهای این کشور بود ولی اکنون با کمک استفاده از این سیستم به شهر پنجاه و هفتم در این کشور از نظر بار ترافیکی تبدیل شده است.

«مغز شهر» یا همان سیستم هوش مصنوعی در هانگژو از داده‌های دوربین‌ها، اطلاعات حساب های کاربری رسانه‌های اجتماعی پلیس‌ راهنمایی و رانندگی، یک سرویس مسیریاب مبتنی بر وب به نام «اتوناوی» و چراغ های راهنمایی برای رفت و آمد روان استفاده می‌کند.

این پروژه تحت نظر شهرداری هانگژو و در همکاری با ۱۳ شرکت از جمله شرکت علی‌بابا انجام شده است. مشابه این پروژه در کوالالامپور پایتخت مالزی اجرا شده است.

با تمام مزایایی که این فناوری دارد اما سوالاتی در مورد حفظ حریم خصوصی و شیوه استفاده از داده های افراد و اینکه هوش مصنوعی چطور می‌تواند محل زندگی ما را به جای بهتری تبدیل کند، همچنان وجود دارد.

امتیاز دهید
نظر دهید

پاسخ دهید

11 − پنج =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0