مدیر اینستاگرام در پیامی اعلام کرد این پلتفرم کیفیت ویدئوهایی که بازدید کمتری دارند را عمدا کاهش می دهد.
برخی کاربران اینستاگرام از تار بودن ویدئوهایی که در این شبکه اجتماعی ظاهر می شود، گله دارند. این در حالی است که برخی دیگر از ویدئوها بسیار شفاف و واضح هستند. دلیل این امر آن است که ظاهرا کیفیت ویدئوهای آپلود شده در اینستاگرام به تعداد بازدیدهای آن بستگی دارد.
«آدام موسری» رییس اینستاگرام در ویدئویی توضیح داد چرا برخی ویدئوها با کیفیتی پایین تر از بقیه نمایش داده می شوند. او در این باره گفت: به طور کلی ما می خواهیم بالاترین کیفیت ویدئو را نشان دهیم. اما اگر ویدئویی برای مدتی طولانی تماشا نشود (چون بخش اعظم بازدید از محتوا در زمان آغاز آپلود آن رخ می دهد) ما کیفیت آن را کاهش می دهیم. همچنین اگر دوباره زیاد تماشا شود، ما دوباره کیفیت آن را بالا می بریم.
او در ادامه افزود: این پلتفرم اقدام مذکور را برای نمایش محتوا با بالاترین کیفیت برای کاربران انجام می دهد.
همچنین موسری در واکنش به انتشار پستی در اپ «تردز» که حاوی این کلیپ بود، نوشت: اینستاگرام منابع بیشتری به ویدئوهای خالقان محتویی اختصاص می دهد که بازدید بیشتری را جذب می کنند.
او در پاسخ به سوال کاربری دیگر درباره آنکه چنین روشی به خالقان محتوای نوپا و کوچک تر آسیب می زند یا خیر، نوشته بود تغییر در کیفیت محسوس نیست.
اظهارات موسری با روشی که متا (شرکت مادر اینستاگرام) قبلا اعلام کرده بود، همخوانی دارد. متا در ۲۰۲۱ میلادی پیش بینی کرد که نمی تواند روند فزایند ویدئوهایی که در پلتفرم آپلود می شود را کنترل کند.