جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

امکان بررسی دستور زبان در گوگل به کمک هوش مصنوعی فراهم شد

گوگل یک سرویس جدید بر مبنای هوش مصنوعی به موتور جست‌وجوی خودش اضافه کرده که می‌تواند دستور زبان جملات را بررسی و در صورت وجود مشکل در املا و نگارش عبارات، آنها را اصلاح کند. این سرویس برای اولین بار است که در موتور جست‌وجوی گوگل فعال می‌شود و در حال حاضر دقت ۱۰۰ درصدی ندارد.

گوگل یک جستجوگرِ دستور زبانِ جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را در موتور جستجوی خود اضافه کرده است که یک ویژگی جدید برای بزرگترین موتور جستجو دنیا محسوب می‌شود. گوگل می‌گوید که ویژگی بررسی دستور زبان از «سیستم‌های هوش مصنوعی» برای تجزیه و تحلیل زبان استفاده می‌کند و می‌تواند «بررسی کند که آیا یک عبارت یا جمله به شیوه‌ای درست از نظر گرامری نوشته شده است و اگر درست نیست، چگونه آن را تصحیح کند».

این ویژگی جدید جست‌وجوی گوگل، یکی از چندین ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل امسال ارائه کرده است. مدتی قبل، گوگل یک جستجوی آزمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Search Generative Experience را راه‌اندازی کرد که می‌توانست اطلاعات چند منبع را بررسی کرده و نتایج را به صورت خلاصه ارائه دهد. گوگل همچنین چت ربات هوش مصنوعی خود را با نام Bard راه اندازی کرده است.

گوگل، همراه با مایکروسافت و تقریباً هر شرکت بزرگ فعالی در حوزه فناوری، به سرعت ابزارها و محصولات جدید هوش مصنوعی را گسترش داده است. در حالی که چنین ابزارهایی پتانسیل زیادی برای کمک به افراد در انجام کارهای کوچک و بزرگ دارند، نگرانی‌هایی در مورد از دست دادن شغل افراد مطرح شده است. همچنین گسترش سیستم‌های هوش مصنوعیِ پیشرفته، نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر این سیستم‌ها بر جامعه به وجود آورده است.

البته در حال حاضر، گوگل هشدار داده که پاسخ های این ابزار ممکن است ۱۰۰٪ دقیق نباشد. همچنین بررسی عبارات و نکات جزئی در جملات برای این سیستم سخت است و فعلا فقط می‌تواند جست‌وجوهایی به زبان انگلیسی را بررسی کند.

چگونه می‌توانیم از این سیستم استفاده کنیم؟

برای استفاده، کافی است جمله یا عبارتی را که می‌خواهید بررسی شود، در نوار جستجو تایپ کنید و عبارت «grammar check» یا «check grammar» را بعد از آن اضافه کنید. افزودن این عبارات به انتهای جست‌وجو، این ویژگی را برای شما فعال می‌کند.

/ایرنا

امتیاز دهید
نظر دهید

پاسخ دهید

17 + 20 =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0