آزمایش در محل؛ چالش رگولاتوری هومکا

هومکا مجموعه ارائه‌ دهنده خدمات سلامت در منزل و محل کار است. هومکا یک «آزمایشگاه» یا «مرکز درمانی» نیست بلکه تلاش می‌کند تا از طریق اتصال کاربران به آزمایشگاه‌های معتبر، پرستاران کارآزموده و پزشکان متخصص، انجام خدمات سلامت در محل را برای کاربران تسهیل نماید.

ما در رسانه مقایسه‌ای دنبال چی با احمد طاهر خانی، مدیرعامل هومکا گفت‌و‌گوی کوتاهی انجام دادیم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

احمد طاهرخانی در گفتگوی اختصاصی با رسانه مقایسه‌ای دنبال چی عنوان کرد: حدود 3 سال است که این استارتاپ تاسیس شده است و عمده رویکرد هومکا خدمات سلامت در منزل و محل کار است. در ابتدا تمرکز جدی هومکا بر مراقبت از سالمندان بود اما  با به ورود ویروس کرونا، خدمات آزمایش در محل را شروع کردیم .

وی افزود: رگولاتوری و قانون‌گذاری از عمده چالش‌های ما در این مسیر بوده است که امروزه تمامی استارتاپ‌ها با آن درگیر هستند و به مراتب هومکا هم با آن درگیر است. همچنین مساله سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار چالش‌های زیادی را برای ما به دنبال داشته است.

سرمایه گذاران هومکا

طاهرخانی گفت: هومکا فعالیت خود را  با سرمایه‌ای حدود 200-300 میلیون تومان آغاز کرد که در مراحل بعدی با جذب سرمایه فعالیت خود را ادامه داد. گروه سرمایه‌گذاری لیان و گروه سرمایه‌گذاری مکس از سرمایه‌گذاران هومکا و جزء سرمایه‌گذاران خصوصی هستند. این استارتاپ در حال حاضر 20 نفر نیروی مشغول به کار دارد و مهمترین سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد آزمایش و خدمات پزشکی در محل است.

شهرهای فعال هومکا

وی ادامه داد: در حال حاضر این استارتاپ در تهران، کرج، شیراز، اصفهان و مشهد فعال است و در نظر داریم آگاهی مردم را نسبت به این خدمات در سایر شهرستان‌ها بیشتر کنیم تا مخاطبین بیشتری داشته باشیم.

مخالفت با آزمایش در محل

طاهرخانی اضافه کرد: این فضا کاملا نو و جدید بوده و به واسطه این موضوع ممکن است بسیاری از دولتی‌ها با آن آشنایی نداشته باشند و در روند کار مانع‌تراشی کنند. استارتاپ‌های پزشکی هر کدام مشکلات خودشان را دارند ولی عمده مانعی که برای هومکا بوجود می آوردند، مخالفت با آزمایش در محل است چرا که این فرآیند کاملا جدید بوده و ضابطه آن باید تدوین شود.

 

امتیاز دهید

تگ ها:

نظر دهید

پاسخ دهید

2 + ده =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0