دستیار هوش مصنوعی «جاسپر» در ابتدا به عنوان راهی برای ایجاد تبلیغات معرفی شد؛ اما اکنون یکی از ابزارها برای نوشتن است.
ابزار هوش مصنوعی جاسپر بر روی مدلهای زبان اختصاصی و سفارشی و سایر مدلهای شخص ثالث مانند کوهیر، اپن ای آی و آنتروپیک ساخته شده است. سپس دادههای این مدلها را با اطلاعات ورودی کاربر و دادههای جستجوی وب ترکیب میکند تا بهترین خروجی را تولید کند.
جاسپر به دو روش اصلی کار می کند: یا با یک الگو شروع می کنید یا با یک سند خالی شروع می کنید.
بیشتر تولیدکنندگان متن هوش مصنوعی با قالب ها کار می کنند. شما یک الگوی خاص (به عنوان مثال، پست وبلاگ، تبلیغ فیسبوک، توضیحات محصول) را انتخاب می کنید، اطلاعاتی در مورد آنچه نیاز دارید ارائه داده و روی دکمه generate کلیک می کنید این ابزار محتوا را با همان قالب دلخواه تولید می کند.
نرم افزار جاسپر با گرفتن حداقل اطلاعاتی که به آن می دهید و جستجو در وب برای ایجاد محتوای مرتبط کار می کند یعنی شما می توانید با انتخاب قالب، ایجاد عنوان و تایپ چند جمله در مورد آنچه می خواهید محتوای جدید ایجاد کنید و وقتی بیشتر از آن استفاده می کنید، به طور شهودی یاد می گیرد تا خود را تطبیق دهد.
از آنجایی که این ابزار از وب برای ایجاد محتوا استفاده میکند، بنابراین اطلاعات نادرست در دسترس دارد و تشخیص حقایق را دشوارتر میکند.
برای ایجاد محتوا با هر یک از قالب های جاسپر:
- قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
- ورودی خود را وارد کنید.
- سپس با زدن دکمه generate خروجی خود را دریافت کنید.
خروجی چقدر قابل اعتماد است؟
بستگی به محتوا دارد. این ابزار با محتوای گام به گام مستند شده به خوبی کار می کند. اما اگر در مورد موضوع اطلاعات کافی نباشد، احتمالاً ناقص خواهد بود یا ممکن است در کل اشتباه باشد.
نقاط قوت
- در چند ثانیه محتوا تولید میشود. پس از چند ورودی ساده، می توانید یک صفحه کامل از محتوا برای کار داشته باشید.
- نتایج خروجی طبیعی و دقیق به نظر می رسد.
- جاسپر میتواند به ایجاد ایدههای جدید، زوایای جدید برای محتوای شما کمک کند.
- گزینه مقرون به صرفه برای یک کسب و کار کوچک که به دنبال افزایش تولید محتوای خود با بودجه محدود است. سطح اول پرداخت این ابزار از 24 دلار در ماه برای 20هزار کلمه شروع می شود.
نقاط ضعف
- ممکن است نیاز به ویرایش سنگین داشته باشد.
- اطلاعات را از سراسر اینترنت جمع آوری می کند و واقعاً هیچ یک از آنها را بررسی نمی کند. این منجر به اطلاعات، آمار نادرست و برخی از مطالبی شده است که به وضوح درست نیست.
- هیچ منبعی ارائه نمی دهد، بنابراین نمی توانید بفهمید که اطلاعات خود را از کجا آورده است.
جاسپر چقدر هزینه دارد؟
این ابزار 3سطح قیمت گذاری را ارائه می دهد:
- یک آزمایش 5 روزه رایگان با 10هزار اعتبار کلمه ارائه می دهد.
- از 24 دلار در ماه برای 10هزار کلمه، بیش از 50 قالب شروع می شود و برای افراد و کارآفرینان ایده آل است.
- از 49 دلار در ماه برای 50هزار کلمه، بیش از 50 قالب شروع می شود و برای بازاریابان و مشاغل کوچک ایده آل است.
- پیشنهاد دیگری این ابزار به قیمت گذاری سفارشی نیاز دارد و برای تیم ها و کسب و کارهایی که به دنبال افزایش تولید محتوای خود هستند ایده آل است.