مقایسه میزان قطعی اینترنت در اپراتورهای موبایل کشور

در گزارش آماری رگولاتوری با عنوان «گزارش شاخص های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات» شاخص‌های کیفیت شبکه در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفته است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اخیراً گزارشی آماری تحت عنوان «گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات» تهیه و منتشر کرده است.

شاخص‌های کیفیت شبکه در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ یکی از محورهای مورد بررسی در این گزارش است. بر اساس آمار ارائه شده، متوسط زمان رفت و برگشت بسته (RTT) در این بازه زمانی، در اینترنت ثابت به تفکیک داخلی و بین‌المللی به ترتیب ۲۲.۱۹ و ۸۰.۶۴ میلی ثانیه اعلام شده است. این آمار در اینترنت داخلی و بین‌الملل سیار نیز به ترتیب ۳۹.۰۱ و ۹۸.۳۶ میلی ثانیه است.

متوسط نرخ تأخیر متغیر ارسال و دریافت بسته (Jitter) نیز در این گزارش مورد ارزیابی قرار گرفته است. بر همین اساس، نرخ مذکور در شبکه‌های ثابت داخلی و بین‌الملل به ترتیب ۱.۳۲ و ۲.۱ میلی ثانیه ثبت گشته و همین آمار در اینترنت سیار به ترتیب ۵.۸۸ و ۶.۳۳ میلی ثانیه بوده است.

اپراتور های همراه

علاوه بر این، در این گزارش میزان قطعی سرویس داده اپراتورها نیز بررسی شده است. طبق اطلاعات این گزارش میزان قطعی سرویس داده همراه اول به تفکیک فناوری ۳G و ۴G به ترتیب ۰.۳۱ و ۰.۱۵ درصد بوده است. همین آمار درباره ایرانسل، ارقام ۰.۵۴ و ۰.۲ درصد را نشان می‌دهد. میزان قطعی سرویس‌های ۳G و ۴G رایتل نیز به ترتیب ۰.۵۸ و ۰.۲ اعلام شده است.

اپراتور های همراه موبایل

/مهر

5/5 - (1 امتیاز)
نظر دهید

پاسخ دهید

نه − دو =

دنبال‌ چی
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0